فنون و متدهای جدید آموزش و تدریس
چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۶:۴۸ ب.ظ
مقاله در مورد فنون و متدهای جدید آموزش و تدریس
چکیده: یک تحقیق جامع و کامل پیرامون روشها و فنون جدید در آموزش و تدریس انفرادی و گروهی...
فهرست مطالب:
- روشهاى آموزش انفرادى
- هدفهاى آموزش انفرادى
- رعایت تفاوتهاى فردى
- رشد استقلال در عمل و یادگیرى
- عادت به مطالعه
- ایجاد مهارت در مطالعه
- مطالعه خود هدایت شده و مستقل
- پیشرفت بر اساس توان فردى
- یادگیرى تا حد تسلط
- تدریس خصوصى
- راهنمایى
- یادگیرى تا حد تسلط (انفرادى)
- تدریس خصوصى (انفرادى)
- آموزش برنامهاى
- آموزش برنامهاى خطى
- اصول مهم در برنامهریزى خطى
- آموزش برنامههاى شاخهاى
- مشخصات برنامههاى شاخهاى
- آموزش انفرادى تجویز شده
- نقش معلم در آموزش انفرادى تجویز شده
- آموزش انفرادى هدایت شده
- کلاسهاى بدون پایه
- آموزش گروهى
- تدریس گروهى با نقشهاى متفاوت
- گروههاى سنى متفاوت
- تفاوتهاى فردى
- ارزشیابى
- روش مسألهاى
- شرایط اجراى روش مسألهاى
- چگونگى اجراى روش مسألهاى
- محاسن روش مسألهاى
- محدودیتها روش مسألهاى
- واحدها
- ویژگىهاى روش واحدها
- مراحل اجراى روش واحدها
- روش واحد موضوع
- ویژگىهاى روش واحد موضوع
- انواع تجارب آموزشى
- تنظیم تجارب آموزشى
- طرحریزى
- نظریه یادگیرى
- انگیزه
- انضباط
- ارزشیابى
- محدودیتهاى روش واحد موضوع
- روش واحد تجربى
- نظریههاى تدریس
- تدریس
- یک نظریهٔ تجویزى تدریس
- هدف تدریس تا برنامه درسى
- هدف نهایى تدریس یا حالت مطلوب
- حالت موجود (ابتدایى)
- تجزیه و تحلیل محتواى درس و ساخت برنامه درسى
- کاربرد کنشهاى تدریس
- انتخاب یک شیوه تدریس مناسب
- عوامل مؤثر در تدریس
- ویژگىهاى شخصیتى و علمى معلم
- ویژگىهاى شخصیتى معلم و نقش آن در تدریس
- معلمان شاگردنگر
- معلمان درسنگر
- ویژگىهاى شخصیتى و علمى معلم
- تأثیر شخصیت و رفتار معلم در فرآیند تدریس
- تأثیر شخصیت علمى معلم بر فرایند تدریس
- ویژگىهاى شاگردان و تأثیر آن در فرایند تدریس
- تأثیر برنامه و ساخت نظام آموزشى در فرایند تدریس
- برنامه متکى بر اصالت مواد درسى
- برنامه متکى بر رشد همهجانبه شاگرد
- تأثیر فضا و تجهیزات آموزشى در فرایند تدریس
- طرح یک نظریه تدریس هماهنگ
- محتواى درس
- کنشهاى مهم تدریس
- انگیزش
- اطلاعات
- به جریان انداختن اطلاعات
- انتقال اطلاعات
- کنترل و هدایت
- فاوت بین تدریس و یادگیرى
فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 41