دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله

دانلود انواع مقاله، پایان نامه، پروژه، گزارش کارآموزی، جزوه، نمونه سوال و ... در تمامی رشته ها

دانلود پایان نامه، پروژه، مقاله

دانلود انواع مقاله، پایان نامه، پروژه، گزارش کارآموزی، جزوه، نمونه سوال و ... در تمامی رشته ها

آخرین نظرات

پایان نامه روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات

پایان نامه مربوط به رشته علوم اجتماعی می باشد با موضوع روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات در 134 صفحه با متن کامل وهمراه با فهرست منابع .

چکیده: جهانی را که در آن زندگی می‎کنیم جهان ارتباطات نام گرفته است. با کمک ماهواره‎ها و اینترنت مرزها و دیوارهای مرئی و نامرئی فرو ریخته و دنیا به دهکده کوچکی تبدیل شده است. در این دهکده کوچک، نظام‎های پیشین نابود شده و یا در حال نابودی است ونظام‎های جدید با سرعتی وصف ناپذیر در حال جایگزینی است. دگرگونی در دانش، دگرگونی در نگرش، دگرگونی در رفتارها و دگرگونی در روابط انسانی و اجتماعی از دستاوردهای این دگرگونی است. آنچه در این مقاله مورد بررسی است کاربرد فناوری‎های جدید اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش و بررسی تأثیر آن در ابعاد گوناگون آموزشی، پژوهشی و اجتماعی است. بدین منظور، در این مقاله ابتدا پیرامون وسایل جدید اطلاعات و ارتباطات و نقش آنها در آموزش و برقراری ارتباطات اجتماعی مطالبی ارائه خواهد شد و سپس به تأثیر این فناوری‎ها در کلاس‎های درس و نقش معلمان در این رابطه می‎پردازد. هم‎چنین سعی شده است با بررسی کتب، مجلات و مقاله‎های اینترنتی، آخرین نتایج به دست آمده از تأثیر فناوری‎ها در کلاس‎های درس به ویژه تأثیر آنها در تغییر نقش معلمان مطالبی ارائه شود. نقش این فناوری‎ها درچگونگی برقراری ارتباط معلم با دانش‎آموزان، با همتایان و با سایر افراد جامعه از جمله مطالب این مقاله است.

فهرست:

  • روابط اجتماعی معلمان و دانش‎آموزان در عصر ارتباطات
  • مقدمه
  • نقش رسانه‎های گوناگون ارتباطی در آموزش
  • نقش ارتباطی اینترنت در آموزش و پرورش
  • پست الکترونیکی
  • اتاق‎های گفتگو
  • نقش معلمان در استفاده از فناوری‎های  اطلاعات و ارتباطات
  • نقش فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات در آموزش
  • نقش معلمان دراستفاده از فناوری‎ اطلاعات و ارتباطات
  • تجزیه و تحلیل داده‎ها
  • ـ منافع استفاده از رایانه‎ها در کلاس‎های درس
  • ـ نقش رایانه‎ها در ارتباطات
  • ـ منافع استفاده از فناوری ‎اطلاعات و ارتباطات برای معلمان
  • نتایج بدست آمده در سال چهارم اجرای تحقیق
  • روش تجزیه و تحلیل داده‎ها
  • فعالیت‎های مشارکتی دانش‎آموزان در گروه‎های کوچک
  • مشغولیت با منابع خارجی
  • توجه به مخاطبان خارجی
  • بحث و نتیجه‎گیری
  • توصیه‎ها و پیشنهادها
  • آیا در آینده رایانه جای معلم را می گیرد؟
  • وسیله ی ارتباط جمعی چیست؟
  • دهکده ی جهانی
  • جهت گیری در آینده
  • توسعه و ضرورت اصلاح
  • معلم کارآمد
  • داشتن دیدگاه
  • تکنولوژی در خدمت معلم
  • چالش ها و چشم انداز ها
  • هدف از ICT در آموزش و پرورش
  • تجارب دیگر کشورها
  • جلوگیری از تکرار خطا
  • وبلاگ و کاربرد آن در تعلیم و تربیت
  • انواع وبلاگ
  • دغدغه های فناوری
  • تفاهم با رایانه
  • رایانه و ورود به تعلیم و تربیت
  • نگاهی انتقادی به اینترنت
  • نگاه مثبت به اینترنت
  • نتیجه
  • پیشنهادات
  • مهارت‎های مورد نیاز معلمان درعصر دانایی
  • مقدمه
  • ضرورت توانا بودن معلم در عصر دانایی
  • مهارت اول: آشنایی با فناوری اطلاعات و قدرت به کارگیری آن در جریان آموزش:
  • مهارت دوم: آشنایی با فنون پژوهش، انجام پژوهش و بهره‎گیری از نتایج آن در عمل
  • مهارت سوم: توجه به آموزش و پرورش خلاق و پرورش خلاقیت فراگیران
  • و ـ شیوه‎های تدریس
  • نتیجه گیری
  • منابع و ماخذ
  • سایت های اینترنتی
...

فرمت فایل: DOC (ورد 2003) قابل ویرایش تعداد صفحات: 134


برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی